O naszym wkładzie w kampanię wyborczą

DSC02411Przed nami już niecały tydzień kampanii wyborczej. Nie była ona na pewno taka jakbyśmy chcieli, mam tutaj na myśli debaty o istotnych problemach regionu, bardziej kandydaci skupiają się bowiem na programach ogólnopolskich. Pojawiły się jednak też merytoryczne tematy, które mogły być inspirowane naszymi publikacjami.

Zacznę jednak od podziękować dla kandydata na senatora Marka Gralika, który jako jedyny odpowiedział na mój apel z ubiegłego tygodnia, aby poważnie podejść do zagrożenia poszkodowania Bydgoszczy przy podziale funduszy unijnych także w kolejnej perspektywie finansowej i co najważniejsze – już ostatnie z tak dużymi dostępnymi funduszami. Liczę, że propozycja Gralika, aby parlament utworzył komisję, która kontrolowałaby marszałków, uzyska także wsparcie innych kandydatów, w tym też na posłów. W tej kwestii będę chciał podjąć działania w ostatnim tygodni kampanii wyborczej.

Ubolewam natomiast nad postawą głównego kontrkandydata Gralika, senatora Andrzeja Kobiaka, który woli reklamować się z artystami, a problemów z marginalizacją Bydgoszczy jak nie widział przez 4 lata, tak nadal nie widzi. Wyborcy powinni sprawiedliwie go za to osądzić.

Na PopieramBydgoszcz.pl staramy się poruszać ważne tematy dotyczące strategicznego znaczenia dla regionu bydgoskiego. Część z nich została wykorzystana podczas tej kampanii wyborczej.

Radny województwa, kandydat na posła, Andrzej Walkowiak mówił o znaczeniu dla metropolii bydgoskiej rewitalizacji linii kolejowej nr 356. Konferencję prasową w tej sprawie zrobił też w Szubinie, aby problematykę przybliżyć lokalnej społeczności, która cały czas nie jest doinformowana z szans jakie niosłaby rewitalizacja tej linii kolejowej. Przy okazji tej konferencji nawiązała się mała dyskusja o możliwości budowy parkingu przy dworcu w Szubinie, aby powstał system Park&Ride.

Kandydaci Krzysztof Gawkowski i Michał Grzybowski natomiast mówili o szansie jaką dla Bydgoszczy będzie budowa portu multimodalnego. Gawkowski podkreślał, że najlepszą lokalizacją będzie bydgoskie Łęgnowo, gdyż tam Brda krzyżuje się z linią kolejową, będącą częścią transeuropejskiego korytarza transportowego TEN-T Bałtyk – Adriatyk.

Kandydat ruchu Kukiza Paweł Skutecki chyba jako jedyny polityk w tej kampanii wyborczej zauważył, że chcąc budować metropolię bydgoską musimy pierw zmienić zapisy Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 oraz zmienić unijną Nomenklaturę Jednostek Terytorialnych do Celów Statystycznych (NUTS), gdyż cały czas w dokumentach unijnych Bydgoszcz i Toruń traktowane są jak jeden podregion.

Liczymy, że przyszli reprezentanci okręgu bydgoskiego w Sejmie oraz w Senacie, będą z zainteresowaniem opierać się o nasze publikacje także po wyborach. W przyszłym tygodniu, gdy obowiązywać będzie cisza wyborcza, na PopieramBydgoszcz.pl nie pojawią się nowe publikacje.

Łukasz Religa